Bu sayfanın eski bir versiyonunu görüntülüyorsunuz. En son versiyonu görüntüleyin.

En son versiyon ile karşılaştır Sayfa Tarihçesini Görüntüle

« Önceki Versiyon 11 Sonraki »

1.Elektronik imza (e-imza) nedir?
Elektronik imza kısaca elektronik veriye eklenen yada mantıksal bağlantısı bulunan, kimlik doğrulama amacıyla kullanılan elektronik bir veridir. Islak imza nasıl bir kağıda atılan imzanın size ait olduğunu ispatlamaktaysa, elektronik imza da herhangi bir elektronik dökümana eklenen imzalama verisinin size ait olup olmadığını ispatlamaktadır. Elektronik imza, imzalayan kişinin kimlik doğruluğunu ispatlar; imzalanan verinin içeriğinin başka bir şahıs tarafından değiştirilip değiştirilmediğini (bütünlüğünün bozulup bozulmadığını) ortaya koyar. Elektronik imzanın atılabilmesi için kişiye ait bir Nitelikli Elektronik Sertifika'nın (NES) olması gerekir.

2.Nitelikli elektronik sertifika (NES) nedir?
Elektronik sertifikalar, nüfüs cüzdanı, sürücü belgesi veya diğer kimlik belgeleri gibi kişinin kimliğini ispatlaması için elektronik ortamda kullanılan elektronik dosyalardır. Sertifikalar X.509 standardına uygun olarak üretilir ve bu standartla uyumlu olan web tarayıcılarına, akıllı kartlara ya da token'lara yüklenebilir. 5070 sayılı kanuna uygun güvenli elektronik imza, nitelikli elektronik sertifika kullanılarak oluşturulur. 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanununa göre gerçek kişiler elektronik imza oluşturabilir. Bunun için kişinin Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilmiş bir Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcısından (ESHS) Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) alması gerekir. İlgili kanun ve mevzuatlar güvenlik sebebiyle NES'in ve ilgili anahtarların güvenli elektronik imza oluşturma aracına yüklenmesini şart koşmaktadır. Günümüzde bu şartları akıllı kartlar sağlamaktadır. Bu nedenle bir ESHS'den NES alan kişiye sertifikası akıllı kart içinde teslim edilmektedir. Bu akıllı kartı bilgisayar ile beraber kullanmak için bir akıllı kart okuyucusunun kullanılması gereklidir. NES, akıllı kart ve akıllı kart okuyucunun bilgisayar ortamında kullanılması için bunları destekleyen yazılımlar kullanılır.

3. Elektronik sertifika hizmet sağlayıcı (ESHS) nedir?
Açık elektronik ağlardan sayısal imzalı bilgi gönderen kişinin imzasının geçerliliğinin/doğruluğunun saptanması için, imzayı atanın açık anahtarı gereklidir. Bu nedenle hangi açık anahtarın hangi kullanıcıya ait olduğunun belgelenmesi çok önemlidir. Bunun için kullanıcıların açık anahtarlarını ve kimlik bilgilerini onaylama yetkisine sahip bir kuruluşa, bir otoriteye gereksinim vardır. Elektronik sertifika hizmet sağlayıcıları kişi ve kurumlara sertifika üreten, dağıtan ve belgelerin yönetimini üstlenen güvenilir kurumlardır.

4. Elektronik imza sertifikası nasıl alınır?
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilmiş Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılarından (Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcıları) elektronik sertifikanızı alabilirsiniz.

5. Elektronik imza mevzuatına nasıl erişebilirim?
Elektronik imzaya ilişkin mevzuata Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna ait web sitesindeki E-İmza'ya İlişkin Mevzuat sayfasından erişebilirsiniz.

6. Nitelikli elektronik imza için gerekli programlar nelerdir?
Nitelik elektronik sertifikanızı kullanarak imzalama işlemini gerçekleştirebilmeniz için kullanmış olduğunuz kart okuyucunun, akıllı kartın ya da token'ın sisteminize doğru olarak kurulmuş olması gerekmektedir. Kurulum işlemleri ile ilgili detaylı bilgi ve yardıma e-imza sertifikanızı temin etmiş olduğunuz sertifika hizmet sağlayıcınızın web sayfasından veya yardım merkezinden erişebilirsiniz.

7. Nitelikli elektronik imza için çalışan uygulama sürümleri nelerdir?
Windows işletim sistemi için tıklayınız.
MacOs işletim sistemi için tıklayınız.  

8. E-imza Süreci

Windows kullanıcıları için E-imza Süreci

1. Başvuru son adımında E-Imza Uygulamasını İndir (Windows) butonuna tıklayınız.

2. E-Imza Uygulamasını İndir (Windows) butonuna tıkladıktan sonra açılan .msi uzantılı dosyayı bilgisayarınıza indiriniz ve açınız.

3. Windows kişisel bilgisayarınızı korudu uyarısındaki Ek bilgi başlığına tıklayınız.

4. Ardından Yine de çalıştır seçeneğine tıklayınız.

5. DergiPark E-Imza kurulumunu yapınız.

6. Gelen uyarıda değişiklik yapılmasına izin veriniz.

7.  Kurulum tamamlandığında masaüstünüzde DergiPark e-imza uygulaması yer alacaktır.

8. Uygulamayı açtığınızda DergiPark hesabınızın e-posta ve şifresini girmeniz gerekmektedir. E-imza aygıtınızı bilgisayarınıza takınız. DergiPark hesabıyla ilişkilendirdiğiniz E-Devlet hesabı ile E-İmza aygıtınızdaki T.C. Kimlik No aynı olmalıdır. 

9. Giriş yaptıktan sonra yetki belgesi veya katılım sözleşmesini imzalamak için "İmzala" butonuna tıklayınız.

10. E-imza aygıtınızın şifresini giriniz.

11.  ”Başarıyla imzalandı” mesajını aldığınızda işleminiz tamamlanmış demektir.

Windows işletim sistemi e-imza sürecini izlemek için tıklayınız.

MacOS kullanıcıları için E-imza Süreci

1. Başvuru son adımında E-Imza Uygulamasını İndir (Windows) butonuna tıklayınız.

2. E-Imza Uygulamasını İndir (Windows) butonuna tıkladıktan sonra açılan .dmg uzantılı dosyayı bilgisayarınıza indiriniz ve açınız.

3. DergiPark uygulamasını Applications dosyasına sürükleyiniz.

4. Bilgisayarınızın Sistem Ayarları>>Gizlilik ve Güvenlik sayfasından "DergiPark e-imza" kimliği belirliği bir geliştiriciye ait olmadığı için kullanımı engellendi uyarısına "Yine de Aç" butonuna tıklayarak devam ediniz.

5. Kurulum tamamlandığında masaüstünüzde DergiPark e-imza uygulaması yer alacaktır.

5. Uygulamayı açtığınızda DergiPark hesabınızın e-posta ve şifresini girmeniz gerekmektedir. E-imza aygıtınızı bilgisayarınıza takınız. DergiPark hesabıyla ilişkilendirdiğiniz E-Devlet hesabı ile E-İmza aygıtınızdaki T.C. Kimlik No aynı olmalıdır. 

6. Giriş yaptıktan sonra yetki belgesi veya katılım sözleşmesini imzalamak için "İmzala" butonuna tıklayınız.

7. E-imza aygıtınızın şifresini giriniz.

10. ”Başarıyla imzalandı” mesajını aldığınızda işleminiz tamamlanmış demektir.

  • Etiket yok